lørdag den 8. juni 2013

Final day Vanuatu..


Sidste fiskedag på Vanuatu. Startede med popperfiskeri og det var faktisk godt. Efter kun et par kast var der kontakt til fisk. Rich og Alan havde begge kontakt til GT og jeg blev lidt desperat efter lidt action. Belønningen kom efter ca en halv times fiskeri. En fin GT (+15kg) tog El Toro med voldsom beslutsomhed og gav et vildt udløb. Denne gang skulle det f****** lykkedes. Jeg fightede med fisken i ca 10min, fik et par billeder og tilbage i det blå. Efter én times tid havde jeg kontakt til endnu en GT, denne gang i en helt anden størrelse. Jeg må dog sande at heldet ikke er helt med mig på denne tur for jeg fik den ikke. Vi vendte tilbage efter doggies, men efter en time eller to måtte vi konstatere at ”nobody let the dogs out”. God dammit. To uger forinden havde de fået én fisk over 50kg, 16 mellem 25-35kg og 10 mellem 15-25kg. Vi sluttede af med mere popperfiskeri og oplevede godt pike-fiskeri. Jeg fik en pike omkring 13kg, Alan fik én omkring 10kg og Rich fik turens største pike på omkring 18kg.

Jeg må konstatere at første dag var den bedste med ok fiskeri og én enkelt doggie. 4 dage med super dårligt vejr. Det er svært at forsikre sig mod den slags og jeg tror sgu at jeg ofre et lam næste gang og beder en ekstra bøn til vejrguderne.  

Stedet og omgivelserne er fantastiske og jeg fik fire personlige rekorder. Jeg må se om jeg kan logge min bedre halvdel med på én tur senere på året – november og december skulle være top måneder, så hvem ved.. måske en revanche er værd at stile efter…






Over and out fra Vanuatu.

2 kommentarer:

  1. Yo Tommy The Trout!
    Man er ikke herre(løs hund) over vejret - men det ser stadig fedt ud.

    Glæder mig til at se flere billeder derovre fra - og god tur hjem:)

    Det har været vildt spændende at følge med - håber du får lokket Duen med:) ;)

    /El Freddo

    SvarSlet
  2. Surt show, at det ikke spillede mere... Når du alligevel er dernede, så ville jeg virkelig overveje at nakke nogle kingies på NZ - det skulle efter sigende være hammer fedt...

    Laske Jakse

    SvarSlet