søndag den 31. marts 2013

Påskefiskeri "down under" - Fly fishing Rose Bay & Rock fishing (Bondi)


Jeg har fået fisket et par dage og har således været både ude med fluen og fisket fra klipperne i ret flotte omgivelser. Sidstnævnte er noget af en sport. Flere fiskere er blevet dræbt med årene. Druknet eller faldet ned fra halsbrækkende nedstigninger til stederne.
Jeg har mødt en tysk gut (Felix) som har fisket fra klipperne i 6mdr. Han fortæller gode historier om asiater (se godt efter på et af billederne;-)), der trodser alt og som selvfølgelig heller ik' kan svømme. 

Det er blevet til to Tailor-fish og en australsk Pike op til et par kilo. Felix taler om Kingfish op til 6kg og et par gode Bonitos. Det er faktisk en del sjovere end at fiske fra den danske kyst :-) men ogs lidt farligt.

Jeg tager mine forholdsregler og havde således iført mig "rock fishing spikes" og endda hjelm på vej ned til stedet. Well - det er ikke for sjov at man snakker om bindegale lystfiskere:-)

Planen er at forsøge stranden med fluen og klipperne igen de næste par uger (frem til slut Maj)







. Det er højsæson hernede, så selvfølgelig SKAL det gi' fisk (citat Frederik).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar