tirsdag den 15. april 2014

Stevns klint - tur til Boesdal



Efter en mindre heldig tur i søndags på Møn (0-tur) besluttede jeg mig for at prøve heldet igen, denne gang på Stevens nærmere bestemt Stevns Klint, Boesdal gl. Kalkbrud.

Det var en ret blæsende tur, hvor der heldigvis var lidt læ at finde nedenfor klinten. Jeg havde ikke været der før og havde derfor fået et fint "søkort" med af Frede, som venligst havde forsynet med hotspots. Det skulle prøves og det var da også allerede i femte kast at den årelange kystforbandelse blev brudt. 1,2kg og 53cm var resultatet. En fin blank havørred. Nu er jeg jo på ingen måde en dedikeret kystfisker, så for mig var det en super fornemmelse, at stå med en blank på sån en fin forårsdag i påsken. I øvrigt en forløsning, da året langt fra har startet optimalt ;-)

Senere samme dag fiskede jeg igennem ved Boesdal, fik flere hug og en enkelt mistet mindre fisk efter ca 1 min på krogen. Den sprang ud af vandet som en sindsyg Makohaj på stoffer, så alt andet lige fortjent med frihed. Jeg sluttede dagen ved Lund, hvor det blæste en halv pelikan. Fik også her et par hug og en enkelt følger. Alt i alt en super dag.

Fik fisken på en bornholmerpil i hvid/grøn.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar